W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności. Kliknij tutaj aby ukryć ten komunikat.
Logo Alstor

Obsługa serwisowa skanerów Fujitsu

INFORMACJE OGÓLNE

Dla skanerów dokumentowych Fujitsu obowiązują standardowe warunki gwarancji ujęte w Fujitsu Assurance Program. Okres trwania gwarancji zależy od modelu skanera i może wynosić od 12 miesięcy do 2 lat. Szczegóły gwarancji zostały przedstawione w osobnym dokumencie.

Firma Alstor jest oficjalnym dystrybutorem skanerów dokumentów Fujitsu na rynek polski, jak również autoryzowanym partnerem serwisowym.

Ponieważ w wielu instytucjach proces skanowania stanowi integralną część działalności, wymaga się od urządzeń niezawodności pracy i minimalizacji okresów nieplanowanych przestojów. Aby zapewnić odpowiedni poziom obsługi Alstor przygotował bogatą ofertę usług i pakietów serwisowych w stosunku do skanerów Fujitsu będących w aktualnej ofercie sprzedaży jak i urządzeń posiadających status End-Of-Life.

Poziom usług dla skanerów dokumentowych Fujitsu można rozszerzyć o następujące pozycje:

  • Rozszerzenie Gwarancji
  • Pakiety Serwisowe
  • Przeglądy Konserwacyjne
  • Przeglądy Zerowe
  • Instalacja
  • Konfiguracja / Szkolenie
  • Zdalna Instalacja/Konfiguracja

1.    Rozszerzenie Gwarancji

Usługa Rozszerzenia Gwarancji może zostać nabyta w momencie zakupu skanera, bądź po upływie okresu Gwarancji Producenta (dla drugiej opcji konieczne jest wykonanie Przeglądu Zerowego, gdyż rozszerzenie gwarancji może być zastosowane tylko dla sprawnych urządzeń).
Rozszerzenie Gwarancji obowiązuje od momentu wygaśnięcia okresu Gwarancji Producenta i nie może przekroczyć terminu 5 lat od daty zakupu skanera.
W okresie obowiązywania tej opcji wady skanera usuwane są bezpłatnie, w terminie do 14 dni roboczych, koszt wymienianych części zamiennych (z wyłączeniem części eksploatacyjnych) pokrywa Alstor. Koszt części eksploatacyjnych pokrywa użytkownik.
Instalacja, bieżąca obsługa oraz Przeglądy Konserwacyjne nie są objęte Rozszerzeniem Gwarancji i muszą zostać zakupione oddzielnie.

2.    Pakiety Serwisowe

Ta forma usługi może zostać nabyta w momencie zakupu skanera, bądź po upływie okresu Gwarancji Producenta (dla drugiej opcji konieczne jest wykonanie Przeglądu Zerowego, gdyż Pakiet Serwisowy może być zastosowany tylko dla sprawnych urządzeń).
W zależności od modelu skanera, dostępne są różne formy pakietów serwisowych:
Każdy nich zwiększa uprawnienia właściciela skanera w stosunku do standardowych warunków gwarancji bądź Rozszerzenia Gwarancji.

Opis Pakietu Serwisowego Zakres czynności Modele
G+S •    Naprawa skanera w następnym dniu roboczym od momentu zgłoszenia usterki (zgłoszenia przychodzące po godz. 13:00 rejestrowane są w następnym dniu roboczym).
•    Naprawa skanera w miejscu jego zainstalowania (u klienta).
•    Podstawienie skanera zastępczego na czas naprawy w razie niemożności naprawy urządzenia u klienta.
•    Bezpłatne telefoniczne wsparcie techniczne w godzinach pracy serwisu tj. poniedziałek-piątek od 9:00 – 17:00 (bez ustawowych dni wolnych od pracy).
•    Gwarancja/Rękojmia 1 rok, z wyłączeniem części naturalnie zużywających się ( elementów eksploatacyjnych i konstrukcyjnych )
fi-6110
fi-5015C (EOL)
fi-6130Z (EOL)
fi-6140Z (EOL)
fi-6230Z (EOL)
fi-6240Z (EOL)
fi-7160
fi-7260
fi-7180
fi-7280
fi-5530C2
fi-6010N (EOL)
ScanSnap N1800
N7100
G+S+K •    Czas reakcji/Naprawy: 8h+8h (zgłoszenia przychodzące po godz. 13:00 rejestrowane są w następnym dniu roboczym).
•    Naprawy wykonywane w miejscu instalacji
•    Podstawienie skanera zastępczego na czas naprawy w razie niemożności naprawy urządzenia u klienta
•    Bezpłatne telefoniczne wsparcie techniczne w godzinach pracy serwisu tj. poniedziałek-piątek od 9:00 – 17:00 (bez ustawowych dni wolnych od pracy)
Kontakt telefoniczny: (22) 510 24 51, (22) 510 24 52
•    Obsługa zgłoszeń RMA: http://www.alstor.pl/serwis/zgloszenie-rma/
•    Gwarancja/Rękojmia (czas trwania pakietu): z wyłączeniem części naturalnie zużywających się
(elementów eksploatacyjnych i konstrukcyjnych )
•    1 przegląd konserwacyjny w ramach pakietu/rok  – zgłaszany przez użytkownika
fi-6670
fi-6670A (EOL)
fi-6750S
fi-6770
fi-6770A (EOL)

3.    Przeglądy konserwacyjne

W skanerach dokumentowych do budowy toru pobierania dokumentów wykorzystano silniki, tryby, paski, łożyska i wałki. Tak jak samochód wymaga okresowych przeglądów co roku lub po kilku tysiącach kilometrów, tak również skanery dokumentowe mogą wymagać takich przeglądów w celu utrzymania ich wydajności na optymalnym poziomie i uniknięcia nieplanowanych przestojów. W szczególności dotyczy to modeli Produkcyjnych Low-Volume i Mid-Volume, których dzienne osiągi mogą być bardzo wysokie.

Zakres usługi:
Konserwacja skanera obejmuje zaplanowaną wizytę serwisową inżyniera w celu wykonania zakresu prac wymienionych poniżej:

  • Demontaż skanera
  • Gruntowne czyszczenie (usunięcie zszywek, spinaczy, skrawków papieru, kurzu, barwników)
  • Smarowanie elementów ruchomych
  • Wymiana zużytych lub zniszczonych podzespołów
  • Ponowny montaż
  • Kalibracja optyki i poziomu balansu bieli
  • Testy skanowania

Korzyści wynikające ze stosowania konserwacji skanerów:

  • Wyższa jakość skanów – zmniejsza częstotliwość i koszt ponownego skanowania
  • Wyższa wydajność pobierania – zwiększenie wydajności przetwarzania w cyklu godzinnym
  • Redukcja nieplanowanych przestojów
  • Redukcja kosztów materiałów eksploatacyjnych
  • Eliminacja kosztów pozabudżetowych
  • Zwiększenie żywotności urządzenia

Zalecana częstotliwość wykonywania konserwacji:

Grupa skanerów Zalecenia
Grupy robocze, Departamentowe, Sieciowe Co 2-3 lata lub ok. 500 tys. skanów, w zależności co wystąpi wcześniej.
Skanery Produkcyjne Low-Volume Co 1 rok lub ok. 1 mln skanów, w zależności co wystąpi wcześniej.
Skanery Produkcyjne Mid-Volume Co 1 rok lub ok. 2 mln skanów, w zależności co wystąpi wcześniej.

Skanery, które skanują dokumenty chemicznie powlekane lub papier bezwęglowy (czasem zwanym „papierem samokopiującym”) lub dokumenty powlekane barwnikami przemysłowymi mogą wymagać większej częstotliwości przeglądów konserwacyjnych. Papier powlekany chemicznie można rozpoznać po specyficznym silnym zapachu chemikaliów.

Klienci, którzy dbają o uprzednie właściwe przygotowanie wsadów dokumentów i rutynowo czyszczą skaner będą stale doświadczać wyższej wydajności produkcyjnej oraz mogą uzyskać dłuższe interwały między kolejnymi przeglądami. Takie działanie prowadzi w rezultacie do zwiększenia poziomu wydajności przy jednoczesnym obniżeniu kosztów.

Ustalanie terminu konserwacji skanera:

Termin wizyty w celu przeprowadzenia konserwacji skanera można ustalić:

Podczas prewencyjnej wizyty, inżynier serwisu może zebrać zużyte materiały eksploatacyjne czy inne części, jak również opakowania, które zostaną zutylizowane w imieniu klienta.

4. Przegląd Zerowy

Wykonanie Przeglądu Zerowego wymagane jest w przypadkach:

  • zakupu Rozszerzenia Gwarancji w terminie po upływie 30 dni od daty zakupu skanera
  • zakupu Pakietu Serwisowego w terminie po upływie 30 dni od daty zakupu skanera

Zakres działań dla Przeglądu Zerowego obejmuje czynności identyczne jak podczas Przeglądu Konserwacyjnego skanera.

5. Instalacja

Firma Alstor świadczy usługi Instalacji pojedynczych sztuk skanerów aż po duże wdrożenia. Domyślnie usługa ta zawiera:

  • Rozpakowanie produktu i jego podłączenie
  • Instalację sterowników i oprogramowania
  • Testy funkcjonalne oprogramowania
  • Szkolenie operatora skanera z zakresu bieżącej obsługi, czyszczenia sprzętu i wymiany materiałów eksploatacyjnych

6. Konfiguracja/Szkolenie

Firma Alstor świadczy usługi Konfiguracji/Szkoleń od pojedynczych sztuk skanerów aż po duże wdrożenia. Domyślnie usługa ta zawiera:

  • Rozpakowanie produktu i jego podłączenie
  • Instalację sterowników i oprogramowania
  • Testy funkcjonalne oprogramowania
  • Szkolenie operatora skanera z zakresu bieżącej obsługi, czyszczenia sprzętu i wymiany materiałów eksploatacyjnych
  • Stworzenie przykładowego profilu skanowania
  • Szkolenie z zakresu obsługi i możliwości oprogramowania na podstawie utworzonego profilu

7. Zdalna Instalacja/Konfiguracja

Na życzenie klienta firma Alstor świadczy usługi zdalnej Instalacji/Konfiguracji oprogramowania. Zakres świadczonej usługi obejmuje:

  • Instalacja sterowników i oprogramowania
  • Konfiguracja profilu skanowania
  • Testy funkcjonalne oprogramowania
  • Szkolenie z zakresu obsługi oprogramowania na podstawie utworzonego profilu